понеделник, 10 септември 2018 г.

Багети с ръжено пшеничен квас

Нова страст, нови предизвикателства и нови приключения! Това съм аз, това ме кара да се чувствам жива!

Е най-новата ми страст и най-новото предизвикателство за мен от един два месеца е правенето на хляб и тем подобни с КВАС.

Бях споходена от късмета на начинаещия с направата на първият си хляб и от там започнаха експериментите с различни брашна, вариации на квас /течен, гъст и levito madre/и хидратацията на тестото. Понеже си повярвах, че съм много добра и естествено последваха първите ми летящи чинии и фризбита. Е тези провали ме амбицираха и настървиха  още повече и резултатите резултатите не закъсняха.

Та днес е премиерата на  постигнатите резултати  с моите усилия и голям инат!

Тук искам да изкажа голямата си благодарност на хората, които ми помогнаха да стигна до тук с техните съвети и опит!

 Хора обединени от любовта им към хляба и добрата храна, това са членовете на групата - Хляб с квас - любов и магия.

И специални благодарности на Berna Hasan, чиято рецепта използвах!

 Рецептата, която следвах е следната, като в моя случай разделих на половина съставките:

 

550 грама бяло брашно

200 грама гъст активен квас /ръжено пшеничен/

350 грам вода от филтрираща кана на стайна температура

10 грама сол

 

320 грама от водата+брашното+кваса+солта се омесва добре.

Останалите 30 грама  вода добавих по време на разтяганията.

Тестото втасва 3 часа на стайна температура, като през първият един час го разтягах на 20 минути.

След 3 часа изсипах върху набрашнен плот и разделих на две, като оформих на  топки и оставих да почива за 10 минути под кърпа.

После оформих багетите и отново оставих да втасват на стайна температура за около 2 часа, след което преместих на хладно в случая на терасата за около 1-1/2 час.

Фурната загрях на 250 градуса с купичка вода в нея.

Пекох 15 минути на 250 градуса и още 15-20 на 220 градуса.


Няма коментари:

Публикуване на коментар